live streamen op social media, 10 tips van zzp NOB BOOST

Heb je een Facebookpagina of een Instagrampagina, dan kun je gaan livestreamen. Een live uitzending op social media zorgt voor enorme zichtbaarheid van jouw bedrijf, en voor meer vertrouwen bij je doelgroep. Mensen zien je live precies zoals je bent. Maar waar moet je rekening mee houden wanneer je een live uitzending organiseert?

Hier zijn 10 tips om je live uitzendingen goed voor te bereiden:

  1. wat is het doel van je uitzending
  2. weet vooraf heel duidelijk wie je doelgroep is, tegen wie je praat
  3. bepaal het onderwerp
  4. laat vooraf via je social media kanalen weten wanneer je live gaat en wat het onderwerp is, plaats dit ook op je website
  5. maak een script, een verhaallijn, begin bij de kern, dan de uitleg, enkele voorbeelden en vat het op het eind van de uitzending nog kort samen
  6. ben niet langdradig maar get to the point
  7. betrek direct je publiek door vragen te stellen, jij bent live voor hen, ga de interactie aan
  8. vertel op het eind wanneer de volgende live is e/o geef een CTA (call to action)
  9. oefen, oefen, oefen, maak vlieguren, het hoeft niet perfect
  10. deel na afloop je livestream op je social media kanalen

Social Monday gaat iedere week live via Facebook en Instagram. Verschillende onderwerpen op het gebied van social media zijn al aan de orde gekomen, handige tips en weetjes om direct zichtbaar te zijn op verschillende kanalen.